
NASZA HISTORIA
STATUT KLUBU
Zarząd:
Piotr Pazdyka – prezes
Tomasz Soldat – wiceprezes
Bartosz Gondek – wiceprezes
Zbigniew Magdoń – skarbnik
Antoni Klimko – sekretarz
Grażyna Dzwonkowska-Grabowska – członek zarządu
Przemysław Sawicki – członek zarządu
Komisja Rewizyjna
Artur Szukała – przewodniczący
Piotr Sikora – wiceprzewodniczący
Tomasz Groszewski – członek komisji
Maciej Wojnarowicz – członek komisji

Celem działalności Automobilklubu Morskiego jest organizowanie członków do uczestniczenia w rozwoju motoryzacji, wspieranie aktywności społecznej, działanie na rzecz popularyzacji sportów motorowych, upowszechnianie wiedzy o możliwościach wykorzystania motoryzacji dla zaspokajania potrzeb społecznych i indywidualnych oraz promowanie postaw proekologicznych wśród użytkowników pojazdów mechanicznych. W szczególności dotyczy to oddziaływania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, uprawiania sportów i turystyki, krzewienia kultury motoryzacyjnej w ruchu drogowym i wspierania działań na rzecz ograniczania negatywnego wpływu motoryzacji na środowisko naturalne.
Dla jak najlepszej realizacji powyższych celów, nasza organizacja dzieli się na następujące sekcje:
- Sekcja Pojazdów Zabytkowych;
- Sekcja Historii i Rekonstrukcji;
- Sekcja Sportowa;

NASZA HISTORIA
HISTORIA KLUBU
Automobilklub Morski, założony w 1936 roku, jest jedną z najstarszych organizacji tego typu w Polsce. Jego historia jest silnie związana z rozwojem motoryzacji i życia społecznego w Gdyni oraz na Pomorzu.
Korzenie Automobilklubu Morskiego sięgają 1926 roku, kiedy to Klub Obywatelski w Gdyni utworzył sekcję automobilową. W 1933 roku działalność tę podjął dr Julian Zwolski, który zorganizował niezależną sekcję motoryzacyjną. W kwietniu 1936 roku odbyło się zebranie konstytucyjne, podczas którego powołano Gdyński Automobilklub. Już 18 maja 1936 roku klub został afiliowany przy Automobilklubie Polskim w Warszawie.
Pierwszym prezesem klubu został Napoleon Korzon, Konsul Generalny Królestwa Szwecji w Gdyni. Wiceprezesami byli inż. Kazimierz Krzyżanowski oraz dr Julian Zwolski. W zarządzie znaleźli się również inni wybitni przedstawiciele elity Pomorza, m.in. Józef Michałowski i Zbigniew Gottlieb.
Automobilklub Morski w latach 1936-1939 organizował liczne wydarzenia, w tym rajdy i zloty samochodowe. Pierwszy rajd, zorganizowany w maju 1936 roku, prowadził do Juraty. Klub był także gospodarzem etapu Międzynarodowego Rajdu Automobilklubu Polskiego. Działalność skupiała się nie tylko na motoryzacji, ale również na promowaniu turystyki i kultury technicznej.
Po II wojnie światowej, w 1946 roku, Automobilklub Morski wznowił swoją działalność. Jego głównym celem stało się propagowanie bezpieczeństwa na drogach oraz rozwój sportów motorowych. W latach 70. i 80. klub liczył około 5 tysięcy członków, a jego delegaci brali udział w krajowych i międzynarodowych zawodach kartingowych i samochodowych.
Obecna siedziba Automobilklubu Morskiego znajduje się w zabytkowym „Modrzewiowym Dworze” przy ul. Żołnierzy I Armii WP w Gdyni. Budynek, zaprojektowany przez inż. Kazimierza Krzyżanowskiego, został wzniesiony w 1930 roku. Początkowo pełnił funkcję willi, a później stał się miejscem spotkań i działalności klubu.
Obecnie Automobilklub Morski działa w trzech głównych sekcjach: pojazdów zabytkowych, sportu oraz kartingu. Klub aktywnie angażuje się w organizację rajdów, zlotów oraz innych wydarzeń motoryzacyjnych, promując kulturę motoryzacyjną i bezpieczeństwo na drogach.
Automobilklub Morski pozostaje ważną częścią historii Gdyni, będąc symbolem rozwoju motoryzacji i pasji społecznej, która przetrwała niemal 90 lat.