Historia Sekcji

HISTORIA

10 stycznia 1975 – Na posiedzeniu sekcji turystyki w obecnoci Wiceprezesa ds. Turystyki Wojciecha Sztajnducherta kierownik sekcji Jerzy Piotrowicz postawił wniosek o powołanie sekcji pojazdów zabytkowych, skupiajcej około 40 członków. Przewodniczc sekcji została
młoda, pełna inicjatywy członkini Komisji Turystyki, Grayna Dzwonkowska, która była
włacicielk Citroena BL 11 z 1944 roku. Zastpc przewodniczcego sekcji został Jacek
Nowakowski.

sam1 sam2 sam3

Do najciekawszych i najstarszych samochodów sekcji naleały:
– Austin Seven z 1927 r. Ryszarda Ostrowskiego
– Dodge z 1928 r. Wacława Gawlika
– Polski Fiat 508 z 1935 r. Ludwika Formelli
– BMW 315 z 1935 r. Henryka Zakrzewskiego
– NSU z 1936 r. Lecha Krasowskiego
– DKW z 1936 r. Witolda Cikowskiego
– Adler Junior z 1936 r. Witolda Cikowskiego
– Mercedes 170 V z 1937 r. Bogdana Mozgiela
– Mercedes 230 z 1937 r. Andrzeja Witkowskiego
– Simca 8 z 1938 r. Stanisława Orlikowskiego
– Mercedes 170 V z 1939 r. Zygmunta Dbrowskiego
– Stoewer Greif z 1939 r. Marka Kaczeskiego
– Mercedes 170 V z 1939 r. Romualda Lipskiego
– Ford Eifel z 1939 r. Adama Tereszkiewicza
– Ford Eifel z 1939 r. Zbigniewa Walczyka
– Dodge (sanitarka) z 1941 r. Adama Jastrzbskiego
– Citroen BL 11 z 1944 r. Wiesława Bugi.
Członkowie sekcji ustalili, że będą spotykać się w Klubie w co drugą środę.

6 kwietnia 1976  – Na otwarcie sezonu turystycznego sekcja turystyki wspólnie z sekcji  pojazdów zabytkowych ?Weteranami Szos? zorganizowała rajd na trasie Gdynia Skwer Kościuszki ? Swarzewo? Mechowo ? Gdynia. Przejazd po trasie odbywał się na podstawie itenerera strzałkowego i azymutów. W rajdzie uczestniczyło 28 załóg.

12 marca 1977  – W ramach obchodów 50-lecia nadania Gdyni praw miejskich zorganizowano na trasie Gdynia ? Wejherowo ? Kartuzy ? Gdynia turystyczną imprezę samochodów historycznych.

16 kwietnia 1978 –  Sekcja Pojazdów Zabytkowych dla posiadaczy samochodów wyprodukowanych przed 1951 rokiem zorganizowała ?Rajd weteranów szos?, w trakcie którego w konkursie strojów wybrano ?Mister Automobilklubu?.

14 czerwca 1986 – W ramach obchodów 50-lecia Klubu Sekcja Samochodów Zabytkowych pod przewodnictwem Grażyny Dzwonkowskiej zorganizowała Eliminacj Ogólnopolskiego Konkursu

30 stycznia 1999 – Reaktywowanie Sekcji Samochodów Zabytkowych. Przewodniczcym sekcji został Piotr Sikora, zastpcą Zbigniew Wielgus, sekretarzem Marek Żytkowski i skarbnikiem Bartosz Jankowski.

21 maja 1999 – W II Eliminacji Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych w Bydgoszczy zespół w składzie: Marek Żytowski (motocykl MW-750 M, 3 miejsce), Bogusław i Jarosław Korczyńscy (Fiat 125, 9 miejsce), Zbigniew Kędziora i Adam Roliski (Mercedes 250 s, 6 miejsce), Zbigniew i Maciej Wielgus (Ford Prefect, 3 miejsce) i Rafał Piasecki (Mercedes 280SE, 8 miejsce) w kategorii samochodów zajął II miejsce.

wrzesień 1999 –Sekcja Samochodów Zabytkowych zorganizowała I Zlot Samochodów Zabytkowych, który spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem społeczeństwa i mediów. Organizatorem imprezy była rodzina państwa Korczyskich.

27 września 1999 – Zespół Pojazdów Zabytkowych PZM ogłosił wyniki Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych w 1999 roku. Członkowie Automobilklubu Morskiego w kategorii samochodów zajęli miejsca: Rafał Piasecki – 13, Zbigniew Wielgus – 23 i Zbigniew Kędziora- 29. W punktacji zespołowej Klub był na siódmym miejscu.

9-10 października 1999 – Pierwszy zorganizowany przez reaktywowaną sekcję pojazdów zabytkowych zlot oraz rajd turystyczny – relacja z rajdu na stronie : http://www.fiacik.pl/rajd1.html

panoram1

6-7 maja 2000 – Wiosenny zlot i rajd pojazdów zabytkowych – http://www.fiacik.pl/rajd2.htm

panorama_aut

11 czerwca 2000 – Sekcja Samochodów Zabytkowych była współorganizatorem na terenie Gdańska wielkiego międzynarodowego rajdu pod nazwą ?The 2000 Mile Trial?. Impreza ta, zorganizowana dla uczczenia nowego milenium, była najwikszą tego typu imprez, jaka odwiedziła Polskę po II wojnie światowej.

6-9 lipca 2000 – Sekcja Samochodów Zabytkowych po raz pierwszy zorganizowała IX Rund Mistrzostw Polski Samochodów Zabytkowych ?Rajd Neptuna?. Eliminacj wygrała załoga Michał i Marcin Połczyscy na Fiacie 500 z 1938 roku z Automobilklubu Wielkopolskiego. Załogi Automobilklubu Morskiego zajły miejsca: Paweł i Marta Taraszkiewicz piąte na Fiacie 600 D, Rafał Radzymiski z Dariuszem Dubielem ósme na BMW 2002 z 1973 roku, Marek i Dagmara Szybilscy dziesiąte na Mercedes-Benz z 1970 roku, Waldemar i Ewa Lewandowscy dwudzieste dziewiąte na Skodzie Oktavia z 1963 roku. – http://www.fiacik.pl/rajd5.html

panorama2 volvo

23-24 września 2000 – II Rajd Jesienny – Kaszuby http://www.fiacik.pl/rajd6.html

3rajd_01 startmikrus

7 stycznia 2001 – Członkowie Sekcji Pojazdów Zabytkowych wzilęi w swoich samochodach udział w zbiórce pieniędzy w ramach Wielkiej Orkiestry Świtecznej Pomocy.

21-22 kwietnia 2001 – II Rajd Wiosenny Szwajcaria Kaszubska – http://www.fiacik.pl/rajd7.html

rajd-01w rajd-25w

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

26 maja 2001- W Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Dziennikarzy załoga Rutka/Radzymiński na samochodzie BMW 2002 z 1971 roku zajęła I miejsce.

2 czerwca 2001– Z okazji 65-lecia Automobilklubu Morskiego odbył się rajd popularny w połączeniu z rajdem samochodów zabytkowych. Rajd odbywał się po trasie pierwszego klubowego rajdu z 1936 roku: przez Swarzewo do Juraty. Pierwsze miejsce w klasie zabytków zajął Maciej Szulwach na Oplu Kadett z 1967 roku.

21-24 czerwca 2001 – W Rundzie Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych w Krakowie Rafał Piasecki na samochodzie Mercedes 280 SE coupe z 1970 roku zajął I miejsce w swojej klasie i IV w punktacji generalnej. W Bydgoszczy odbył się Zlot Barkasów, w którym załoga Waldemara Lewandowskiego (Barkas V-901 z 1958 roku) zajęła pierwsze miejsca w konkurencjach: najstarszy pojazd, próby sprawnościowe i najdalszy dojazd.

14-15 lipca 2001 – W II Rajdzie Samochodów Zabytkowych ?Neptun?, którego trasa przebiegała po ziemi Kaszubskiej, wzięły udział 22 pojazdy. I miejsce zajął W. Lewandowski na Oplu P2 z 1962 roku przed B. J. Korczyskimi na Oplu Rekord z 1966 roku i Piotrem Sikorą na Mercedesie 450 SLC z 1972 roku. Organizatorem rajdu był Paweł Taraszkiewicz.

sierpien 2001 – W ramach obchodów 100-lecia Sopotu zorganizowano pokaz samochodów zabytkowych. Oprócz pojazdów, których właściciele nie należeli do Automobilklubu Morskiego, wziło udział dziewięć pojazdów klubowych.

8 grudnia 2001 – Rafał Piasecki na samochodzie Mercedes 280 SE zajął siódme miejsce w Mistrzostwach Polski Pojazdów Zabytkowych.

27 kwietnia 2002 – III Rajd Wiosenny

4-7 lipca 2002 – III Rajd Neptuna – IV Eliminacje Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych- http://www.fiacik.pl/rajd10.html

28 30 68

6-8 wrzesnia 2002 – III Rajd Jesienny

2-3 maja 2003 – Wiosenny Rajd Pojazdów Zabytkowych ?Tour de Pomerania? rozpoczął sezon sekcji Pojazdów Zabytkowych. W rajdzie udział wzięło ponad 20 załóg w samochodach wyprodukowanych między końcem lat pięćdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku. – http://www.fiacik.pl/rajd12.html

27-29 czerwca 2003 – Wyjazd do Szwecji na Nostalgia Festival

8-20 lipca 2003 – Piknik Neptuna 1

11 listopada 2003 – Parada Niepodległości

1-3 maja 2004 – V Rajd Wiosenny

2-4 lipca 2004 – Wyjazd do Szwecji na Nostalgia Festival

11-2 września 2004 – Wielka Włóczęga Neptuna – http://www.fiacik.pl/rajd14.html

1-3 lipca 2005 – Nostalgia Festival w Szwecji

8-10 lipca 2005 – VI Rajd Neptuna

29 kwietnia- 1 maja 2006 – 7. Raid Wiosenny

3 maja 2006 –  Parada w Pruszczu Gdańskim – http://morski.org/forum/viewtopic.php?t=611&start=15

02_tn 07_tn

19 czerwca 2006 – Święto ul. Świętojańskiej w Gdyni –http://morski.org/forum/viewtopic.php?t=338&postdays=0&postorder=asc&start=15>

06 07

30 czerwca – 2 lipca 2006 – Nostalgia Festival w Szwecji

30 września 2006 – VIII Raid Jesienny Dolna Wisła – http://morski.org/forum/viewtopic.php?t=671&postdays=0&postorder=asc&start=120

dolna wisla 6 dolna wisla 16

7 maja 2007 – Wystawa w Centrum Handlowym Renk

    

29 maja 2007 – Obsługa Punktu podczas rajdu Pekin – Paryż

14 września 2007 –Rajd Stulecia  – we wrześniu 1907 r  Ostdeutscher Automobilclub zorganizował pierwszye w naszych stronach zawodóy automobilowych polegające na jeździe na niezawodność na 75-kilometrowej pętli ze startem i metą w Sopocie – W setną rocznicę tego wydarzenia odbył się rocznicowy „Raid Stulecia”. Trasa Raidu biegł przez te same miejscowości co raid sprzed stu lat. Tam gdzie to mozliwe – równiez po tych samych drogach. W drugim dziniu raidu odbył się konkurs elegancji i próbę sportową w Sopocie.

raid17_828

w 2008 roku –  zainicjowano cykl spotkań klasyków na Skwerze Kościuszki w Gdyni

To jest wersja demonstracyjna sklepu do celów testowych— Zamówienia nie będą realizowane. Zamknij